Lastega ja lastele

Auhinnaga „Lastega ja lastele“ täname ja tunnustame inimesi ja organisatsioone, kelle uued algatused või pikemaajaline tegevus on positiivselt mõjutanud laste ja perede käekäiku.
Tunnustusauhinna taotluste voor on avatud 15. aprillini.

Esita taotlus

Heategevus kasvab visalt

Äripäev

Ajal, mil ettevõtjad naudivad rekordkasumeid, jäävad annetuste summad siiski varasemate aastate tasemele.

Kuigi heategevuseks raha annetamine on eestlaste seas populaarsemaks muutunud, ei oota heategevuslikud fondid, et koos majanduskasvu ja palgatõusuga neile rohkem raha laekuks.

EMT avalike suhete juht Kaja Pino räägib, et nelja aastaga on jõulukampaania ajal, mil kogutakse raha nii lastele kui ka loomadele, jäänud summad samaks. Need kõiguvad 1,3 ja 1,6 miljoni krooni vahel. "Kui seekord koguneb rohkem, on loomulikult tore. Samas tuleb ka teisi heategevuskampaaniaid igal aastal juurde," tunnistab Pino konkurentsi heategevuse vallas.

Tartu Ülikooli Kliinikumi lastefondi sihtasutus kogus eelmisel aastal 3,2 miljonit krooni kahe reanimobiili ostmiseks. Sihtasutuse juhi Merike Kaunissaare sõnul loodetakse tänavu rohkem, kuid kogemus näitab, et annetussummad on jäänud samaks. "Ühelt poolt on inimestel raha rohkem, teisalt aga on ka kulud suuremad," arutleb seekord ihtüoosi ehk kalasoomustõbe põdevate laste ravikulude katteks raha koguv naine.

Ta tunnistab, et kui alguses polnud heategevus kui mõtteviis üldse levinud, siis praegu juba on.

Eestimaa Looduse Fondi juhatuse liikme Priit Tamme sõnul sõltub paljugi kampaaniast. Näiteks kui rannikul on naftareostus, tunnevad inimesed end sellest puudutatuna. Kui aga tehakse kampaania, teavitamaks muidu Läänemere halvast seisust, siis raha nii palju ei laeku. "Lendoravate kampaania käigus tuli ka päris palju toetusi. Nad on muidu ju ka armsad loomad vaadata," avaldab Tamm annetajate eelistusi.

Veidi positiivsem on aga SEB Ühispanga heategevusfondi juht Triin Lumi, kes loodab eelmiste kampaaniatega võrreldes suuremat annetustulu. "Usun ja loodan, et täna (4. detsembril - toim.) algava kampaania raames kogume taas varasemast pisut suurema summa," räägib Lumi. "Meie lootus põhineb kogemusel - oleme korraldanud kolm heategevuslikku kampaaniat ning iga kord on see summa pisut tõusnud."

Allikas: Äripäev

Osale heateos Täname Sind abi eest, kui oled meie heategevusprogrammi juba toetanud või kavatsed seda teha tulevikus. Sõlmi püsikorraldusleping summas 3 eurot kuus või aita ühekordse annetusega.

Meediakajastuste arhiiv