Formaalne heategu
SEB Eesti Ühispanga sotsiaalkampaaniaid kummitab üks häda teise järel. Eelmisel aastal soovitati juba alanud kampaania kiirelt ümber teha, sest selliseid “tänavalapsi”, keda tookord sooviti aidata, Eestis tegelikult ei olegi. Sel aastal kogutakse raha laste turvakodudele inetute stseenide abil vägivaldsest isast. Mis siis, et turvakodu vägivallaprobleemi ei lahenda. Mis siis, et sotsiaalreklaam peaks lahendusi pakkuma, kuid teleklipis on ainuke lahendus raha anda.
Tegelikult on küsimus laiemalt selles, kuidas sotsiaalselt tundlikku ettevõtlust ja heategevust enda jaoks lahti mõtestatakse. Pealiskaudne šokil ja näivusel põhinev kampaania, millega eksperdidki nõus ei ole, näitab, et ettevõte on läinud välja just selle peale, et “linnuke” kirja saada, selle asemel, et ka tegelikult ühiskonnas midagi muuta aidata.
Allikas: Eesti Päevaleht Online